Escéptics

43 eeep BCN: Què estem fent malament, que proliferen tant les pseudociències?

Posted by Juan Pablo Fuentes in esceptics al pub el 15/01/2016

Comenzamos el año con un divulgador de excepción: Daniel Closa, doctor en biología e investigador del CSIC en el Institut d’Investigacions Biomèdiques de Barcelona. Ha escrito numerosos libros de divulgación científica, entre los que se cuentan Blocs de Ciència (Publicacions URV, 2007), 100 enigmes que la ciència (encara) no ha resolt (Cossetània, 2008), 100 mites de la ciència (Cossetània 2010), TriviaCAT Ciència (Angle 2015) o Tots som parents (La Campana, 1994). Además de mantener el longevo y exitoso blog Centpeus -premiado el 2011 como el mejor blog científico en los Premis Blogs Catalunya- presentó durante tres años la sección de ciencia del programa de TVE «Para todos la 2». Actualmente dirige un grupo de investigación sobre enfermedades pancreáticas a la IIBB.

Internet ha favorecido el acceso al conocimiento, pero por desgracia también la divulgación de ideas absurdas y pseudociencias. Los datos científicos se ven desbordados por gran cantidad de mensajes de dudosa validez. ¿Podemos hacer algo?

La charla se celebrará el sábado 23 de enero a las 19:45 horas en la Associació cultural Magín (antigua La Papa). Después de la charla, por un módico precio de 22 €, podemos acompañar al conferenciante y cenar en el restaurante Eucaliptus. Se ruega confirmación, tanto a la charla como a los que quieran asistir a la cena, en el siguiente formulario. Rogamos que quien quiera asistir a la cena lo confirme puesto que la reserva la haremos en función de los apuntados.

Os recordamos una vez más que podéis seguirnos también en Twitter a través de la cuenta @esceptics o mediante el hashtag #eeepBCN, además de las redes sociales Facebook y Google+.

154_cartel eeep-BCN_43-DC_cat

Avui en dia, qualsevol idea, per absurda que sigui, pot guanyar una visibilitat mediàtica extraordinària. Sempre hi ha hagut supersticions i estafadors, però els altaveus que representen les xarxes socials ha donat nou impuls al fenomen. Això, junt amb la poca cultura científica de bona part de la classe política i de part del periodisme fa que actituds, iniciatives i decisions contràries al coneixement científic guanyin pes en la nostra societat. Quan això afecta temes com la salut o l’alimentació pertoca al la comunitat científica dir-hi alguna cosa. Però no és senzill fer-se escoltar i els científics no destaquen pels seus dots comunicatius. De totes maneres alguna cosa cal fer si no volem tornar a viure envoltats de supersticions medievals ocultes rere una capa superficial de llenguatge pseudocientífic.

2 Responses to ' 43 eeep BCN: Què estem fent malament, que proliferen tant les pseudociències? '

Subscribe to comments with RSS or TrackBack to ' 43 eeep BCN: Què estem fent malament, que proliferen tant les pseudociències? '.


  1. on febrero 10th, 2020 at 7:39 pm

    […] Daniel Closa, excelente divulgador que ya ha participado en otras ediciones de Escéptics al pub: Què estem fent malament, que proliferen tant les pseudociències?. Es doctor en biología e investigador del CSIC en el Institut d’Investigacions Biomèdiques […]


  2. on octubre 8th, 2020 at 12:18 pm

    […] Daniel Closa, excelente divulgador que ya ha participado en otras ediciones de Escéptics al pub: Què estem fent malament, que proliferen tant les pseudociències?. Es doctor en biología e investigador del CSIC en el Institut d’Investigacions Biomèdiques […]

Leave a reply